carolienvandertoorn.reismee.nl

Grabovac

Gisteren zijn we aangekomen in Grabovac. Een klein dorpje niet ver van de Plitvice meren. Het geboekte pension "House Sara" is klein en rustig. Momenteel is het niet druk...

Na een goede nachtrust zijn we weer fit voor een wandeling door het mooie landschap rondom / bij de Plitvice meren. Gelijk maar een kaart gekocht voor 2 dagen....

De paden in het park zijn prachtig aangelegd en er zijn tal van wandelroutes die je kan doen. Vandaag hebben wij een wandeling gedaan van zo'n 4 uur. Alleen jammer dat het continue geregend heeft. We hebben nog even een poncho gekocht want die waren we vergeten. Hoop dat het morgen beter weer is...

Grabovac heeft als klein stadje niet veel te bieden. Wat wel leuk was vandaag was dat Kroatie moest voetballen bij het EK. Vele Kroaten zaten buiten of in de plaatselijke kroeg naar het voetbal te kujken. Na de gewonnen wedstrijd van het Kroatisch elftal werd er veel getoeterd en wat vuurwerk afgestoken. De Kroaten waren blij ....

Voor de rest niet zo veel gedaan... Nu nog even voetbal kijken en dan maar eens even proberen om een slaapje te gaan doen !!!

Morgen gaan we weer aan de wandel .....