carolienvandertoorn.reismee.nl

Mlini

Hey lezers hier ben ik weer. Wat een problemen hier in Kroatie met het internet. Vaak geen wifi.

Uiteraard hebben wij best wel weer het een en ander mee gemaakt.

17 juni
Onze tocht voor vandaag: Sipan Island....
Een mooie rit langs de kust, Ook weer slinger de slang door dorpjes heen stonden wij opeens voor een grensovergang: Bosnië Herzegovina. Wanneer je naar Dubrovnik gaat moet je een klein stukje door dit gebied. Raar hoor

Na 5 uur rijden bereikte wij Dubrovnik. Onze navigatie gaf aan dat we richting de haven moesten. Het bleek dat wij de Ferry moesten hebben naar Sipan eiland. Bij navraag kreeg ik te horen dat de Ferry al voor vandaag vertrokken was en de eerstvolgende zou morgenmiddag om 15.00 uur weer vertrekken. Nou je had Richards gezicht eens moeten zien ..... Hij was niet blij. We konden 2 dingen doen: 1 overnachting in Dubrovnik en dan de volgende dag naar het eiland 25 km verderop of D-reizen bellen dat zij iets anders voor ons moesten gaan zoeken. Dat laatste hebben we maar gedaan. Na vele telefoontjes naar Nederland bleek er in Mlini een guesthouse te zijn waar nog een kamertje vrij was. Dus wij op weg richting Mlini. Onze navigatie had het ook erg moeilijk met het vinden van het stadje, dus de sfeer in de auto werd er niet beter op..... Gelukkig kreeg ik de eigenaresse Daniela van de questhouse aan de lijn en die bracht ons ook na enige tijd eindelijk op de plaats van bestemming.
Om bij House Daniela te komen moest je ongeveer 75 treden nemen om boven te komen. Pfff en dat met je zware koffers. De kamer die wij kregen was zoooooo klein 2,5 x 2,5 en de badkamer was op de gang, Dit was natuurlijk niet wat wilde, maar ja er was niks anders. We moesten er maar iets van maken.
Mlini is klein maar wel met een aantal gezellig bars en restaurantjes. Uiteraad hebben we vaak voetbal gekeken in een vaak in de bars.

18 juni
Een relax dagje. Heerlijk aan het strand gelegen,

19 juni DUBROVNIK
In 1 woord fantastisch.
De oude stad van Dubrovnik is zo mooi en indrukwekkend. Op de stadsmuur doe je wandeling van 2 kilometer en je loopt helemaal om de oude stad heen. Het is wel vermoeiend wat er zijn best wel veel traptreden te nemen. Ik kan van alles over deze wandeling en bezoek vertellen, echter je moet het met eigen ogen zien. Onze camera had geen tijd om in een tas of zak te zitten, er moesten gewoon vele foto's worden genomen. Aan iedereen, hou je van historie, geschiedenis en oude steden, dan raad ik je aan om een bezoekje te brengen aan deze mooie stad...

20 juni MONTENEGRO
Aangezien we zo dicht bij Montenegro zitten, moeten we gewoon hier naar toe. Het is een kort ritje van zo'n uurtje rijden (50 km). In Montenegro zijn we naar een strandje geweest en hebben we wat gereden langs de zee. Ik moet zeggen ook heel mooi om hier ooit weer eens naar toe te gaan.

Morgen weer inpakken voor onze trip naar PAG!!

Aty

Nou jullie maken wel wat mee zeg ,maar verders zien jullie wel veel mooie dingen. Geniet er maar fijn van.