carolienvandertoorn.reismee.nl

Seget

Vandaag werden wij blij verrast met een top-appartement met een schitterend uitzicht op zee.

Vanochtend hebben we afscheid genomen van Ilija, de eigenaresse van House Sara. Een tocht naar Seget stond vandaag op het programma Na een mooie rit door de heuvels, bergen en valleien kwamen wij aan bij ons volgend verblijf " appartementen Kairos. Wij werden vriendelijk ontvangen door twee leuke meiden die ons na het inchecken het appartement liet zien. Zoals ik al eerder aangaf viel het appartement ons helemaal niet tegen. Zeer ruim, 2 balkons en een super mooi uitzicht op zee. Het enige nadeel is dat je zo'n 64 treden moet nemen om boven te komen. Pffff en dat met de zware koffers ..... Na dat alles boven was gebracht zijn we een wandeling gaan doen langs de zee. Temperatuur 25e graden. Heerlijk .....

15 juni
Een schitterende dag.... Tijd om eens een duik te nemen in de zee. Aangezien het hier geen 'gewone' zandstranden zijn maar stenen plateau's hebben we eerst nog maar een luchtbed aangeschaft. Dus 's- ochtends vroeg naar Trogir gereden waar iedere dag een gezellige markt is waar je leuke Kroatische souveniertjes kan kopen. Uiteraard zijn er ook kraampjes waar je groente & fruit kan halen...

Nadat we geslaagd waren voor 2 luchtbedden, gingen we met onze strandtas vol richting 1 van de velen strandjes. De luchtbedden op pompen, ons goed insmeren met factor 50 en liggen maar. Nou Richard lag nog geen uurtje of het luchtbed liep al leeg. Dat was weer plezier voor een kort moment. Gelukkig hadden we ons snorkelsetje bij ons, dus in plaats van lekker te zonnen moest hij maar gaan snorkelen, haha. FF kijken of er nog mooie visjes te bewonderen zijn. Aan visjes geen gebrek....

's-Avonds weer heerlijk gegeten in een gezellig tentje beneden bij het kleine jachthaventje. Ik ben nog steeds op zoek naar een gerecht van dit land. Op de menu kaart staan veel Italiaanse en Duitse gerechten, en niet iets speciaals van hier. Misschien dat ik tijdens mijn vakantie (in Dubrovnik) nog van een Kroatisch gerecht kan gaan genieten.

16 juni
Bij het opstaan een heerlijk zon aan de lucht, echter een uurtje later dreven donkere wolken vanuit de bergen onze kant op. Het weer sloeg om naar regen en zeer harde wind. Geen strandweer vandaag. We moeten toch nog even naar Trogir voor de kapotte luchtbed. Eens even kijken of wij hier een nieuwe voor kunnen terug krijgen. Dit bleek geen probleem te zijn.

Trogir is een oud stadje met een gezellige binnenplaats, met smalle straatjes waar veel restaurantjes en winkeltjes bevinden. Het doet mij denken aan Rovinj, ook zulke gezellige straatjes. Af en toe natuurlijk genoten van een hapje en een drankje op een van de terrasjes.
Het weer is vandaag niet veranderd, tot 's-avonds laat bleef het hard waaien, echter de temperatuur is aangenaam, zo'n 26 graden. Dus daar ligt het niet aan.
Morgen staat de rit naar Dubrovnik op het programma. Heb er zin in.........